Subsidie om aan de slag te gaan met digitalisering
Mkb-ondernemers en culturele en maatschappelijke instellingen die structureel aan de slag willen met digitalisering, kunnen subsidie ontvangen van de provincie Overijssel. De mkb-voucher digitalisering is aan te vragen van 9 tot en met 13 mei 2022.
De subsidie is bedoeld voor alle ondernemers in het mkb. Of u nu een bouwbedrijf heeft, zzp’er bent, in de maakindustrie zit, agrariër of winkelier bent of in de culturele sector actief bent.
Waarvoor inzetten?
U kunt de voucher inzetten voor de volgende activiteiten:
- Het opstellen van een digitaliseringsplan. Hiervoor geldt een vergoeding van 500 euro die u met terugwerkende kracht kunt ontvangen als het plan met externe (betaalde) hulp is opgesteld;
- Het uitvoeren van de activiteiten in het digitaliseringsplan. Hiervan wordt maximaal 40% van de kosten vergoed, met een maximumbijdrage van 10.000 euro.
Activiteiten die voor subsidie in aanmerking komen
Activiteiten die voor subsidie in aanmerking komen zijn bijvoorbeeld:
- het verder automatiseren van productieprocessen;
- het koppelen van het kassasysteem aan de voorraad;
- het inrichten van hard- en software die de digitale veiligheid vergroten;
- het interactief maken van online theatershows;
- het ontwikkelen van een boekingssysteem of -app;
- het opschonen van klantdata en deze efficiënter inrichten via een CRM-systeem.
Mogelijke loting
Het indienen van een aanvraag en digitaliseringsplan betekent niet dat u verzekerd bent van subsidie. De mkb-voucher was voorgaande jaren erg populair, waardoor niet alle ondernemers er gebruik van konden maken. Zodra het aantal aanvragen het beschikbare budget overstijgt, vindt een loting plaats via de notaris.
Vragen en aanvragen
Vragen over de subsidie en de aanvraagprocedure? Neem dan contact op met het Subsidieloket via mail Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of telefonisch via telefoonnummer 038 499 83 80 of ga naar deze pagina over de mkb voucher digitalisering.